بیشک فلسفه وجودی نظام آموزشی به تربیت و تعالی دانشآموزان گره خورده است. یکی از موانع تحقق چنین هدفی در آموزش کلاسیک دور نگه داشتن ذینفع اصلی (دانش آموز) از فرایند یاددهی و یادگیری است. متناسب با تحولات روی داده حول این فرایند، سنجش نیز بعنوان موتور انگیزهبخش نیز از جانب سازمان و معلم به سمت مخاطب یا دانشآموز میل پیدا کرده است. خودسنجی دانشآموز به چنین اصلی اشاره دارد. "خودسنجی توسط دانشآموز" یعنی نهادینه نمودن تفکر بازاندیشانه با هدف رصد تاثیر و تاثرات بین فرایندهای آموزشی و خود است. قضاوتی که حاصل نسبتسنجی بین اهدافِ تعریف شده و زمان تخصیصی به آموزش نزد خودِ دانشآموز با هدف تعمیق بخشی به آموختهها و تعیین تکلیف اطلاعات ارائه شده است. به بیان روشن، هدف آگاهی دانشآموز از روندها و فرایندهای در حال وقوع در ارتباط با "خود" است.
دانشآموز ,هدف ,خودسنجی ,اصلی ,فرایندهای ,آموزش ,خودسنجی دانشآموز ,خود است ,با هدف ,است خودسنجی ,که حاصل
درباره این سایت